Skydda din familj och ditt hem med vårt mobila brandskydd
Vad ingår i vårt Mobilt Brandskydd?
Vid rökutveckling får du direkt ett SMS. Är du i närheten av ditt hem kan du snabbt ta dig dit och larma brandkåren.
Larmcentralen kontaktar dig för att se till att du snabbt får hjälp och hanterar branden på ett korrekt sätt.
Skulle du inte vara tillgänglig kontaktar vi personer på din närståendelista som du meddelat oss i förväg.
Vanliga frågor
Här har vi sammanställt svaren på de vanligaste frågorna vi får kring mobilt brandskydd
Börja med att undersöka så du tagit av plasten från batteriet och satt batteriet åt rätt håll. Fungerar inte detta är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så vi kan felsöka.
Vår tjänst fungerar endast inom Sveriges gränser.
Du har alltid en täckningsgaranti, skulle det vara så att det inte finns täckning där du bor så får du ringa kundtjänst så gör vi ett test tillsammans.
Det behöver du inte då du endast får ett vanligt SMS och samtal vid rökutveckling.
Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig att uppdatera dina uppgifter.
Detta gör du smidigast på Mina sidor, annars är du välkommen att kontakta vår kundtjänst
Garantin gäller så länge som är prenumererar på tjänsten Mobilt Brandskydd. Vänligen kontakta kundtjänst om den slutat fungera för felsökning eller utbyte.
I händelse av rökutveckling kontaktar vår larmtjänst dig direkt. Är du i närheten av ditt hem och kan bekräfta att en brand brutit ut så kan du självklart får hjälp med att ringa brandkår och annan larmtjänst vid behov av exempelvis ambulans eller polis. Om du inte är i närheten av ditt hem så kan vid första kontakten med oss välja om du vill kontakta brandkåren själv eller om vi ska göra det åt dig.