237 000

personer drabbade under 2019

56%

ökade identitetskapningarna med mellan 2018-2019

70 000 kr

det genomsnittliga värdet på en ID-kapning i Sverige

1 %

procentandel av brotten som utreds av polisen

Ingår i alla våra ID-Skydd

För vårt familjepaket ingår nedan tjänster för upp till 5 personer.

Omfattande ID-skydd
SPÄRRSERVICE 24/7
PERSONLIG RÄTTSHJÄLP
Kreditbevakning

39 kr/mån

ID-Skydd BAS

• ID-skydd för en person
• Kredit- och adressbevakning
• Assistans med att spärra personnummer mot kreditköp
• Egen handläggare som bestrider fakturor och krav
• Enkel inloggning via Mina sidor

TECKNA ID-SKYDD BAS

89 kr/mån

ID-Skydd PREMIUM

• ID-skydd för två personer
• Kredit- och adressbevakning
• Assistans med att spärra personnummer mot kreditköp
• Egen handläggare som bestrider fakturor och krav
• Enkel inloggning via Mina sidor

TECKNA ID-SKYDD PREMIUM

139 kr/ mån

ID-Skydd FAMILJ

• ID-skydd för 3-5 personer
• Kredit- och adressbevakning
• Assistans med att spärra personnummer mot kreditköp
• Egen handläggare som bestrider fakturor och krav
• Enkel inloggning via Mina sidor

TECKNA ID-Skydd FAMILJ

BEHÖVER DU NÅGOT MER?

Skydd för både hem och kontor

Utforska alla våra produkter

Vanliga frågor

Undrar du över hur våra tjänster funkar eller vad som ingår i våra abonnemang?

Här har vi samlat svaren på era vanligaste frågor.

HUR GÅR EN SPÄRR AV ID/KREDIKORT TILL?

En spärr av dina uppgifter och värdehandlingar påbörjas när du kontaktar vår Spärrlinje på 010-151 63 99. Vi går tillsammans igenom vilka värdesaker du har förlorat och som ska spärras samt hur förlusten har skett. Detta går snabbare och smidigare om du har registrerat dessa på Mina sidor. Vi spärrar alla dina förlorade kort, värdehandlingar och värdesaker inom ett par minuter efter avslutat samtal.

HUR REGISTRERAR JAG ALLA MINA VÄRDEHANDLINGAR OCH UPPGIFTER PÅ BÄSTA SÄTT?

Det smidigaste sättet att registrera eller uppdatera dina kort/mobiltelefoner är att göra det här på hemsidan. Du loggar in på Mina sidor. Där anger du ditt personnummer och det lösenord du fick per mail när du beställde tjänsten. Alternativt använder du Mobilt Bank-ID.


HUR HJÄLPER NI MIG VID EN IDENTITETSSTÖLD?

När vi märker att det har skett en kreditförändring, till exempel att det har tagits ett lån, beställts ett mobilabonnemang eller gjorts en adressändring, så skickar vi ett sms och ett e-mail för att försäkra oss att det är du som tagit ett lån eller om det är någon annan som har gjort Har någon missbrukat din identitet kommer ditt ärende att bearbetas av en avdelning som påbörjar en utredning tillsammans med dig. Vi kommer att hjälpa dig att bestrida eventuella krav eller fakturor som du har fått samt hjälpa dig att återställa din identitet.

KAN NI HJÄLPA MIG ATT SPÄRRA EN UPPGIFT ELLER VÄRDEHANDLING ÄVEN OM JAG INTE REGISTRERAT SAMTLIGA HANDLINGAR?

Vi hjälper dig i den omfattning som din kortutställares eller mobiloperatörs policy tillåter. Om vi inte har något referensnummer, som tex. de fyra sista siffrorna på ditt förlorade kort kan de neka oss möjligheten att genomföra spärrningen.

HAR DU FRÅGOR OM ID-SKYDD?

Vi besvarar gärna alla dina frågor