39 kr/mån
ID-Skydd BAS
• ID-skydd för en person
• Kredit- och adressbevakning
• Assistans med att spärra personnummer mot kreditköp
• Egen handläggare som bestrider fakturor och krav
• Enkel inloggning via Mina sidor
personer drabbade under 2019
ökade identitetskapningarna med mellan 2018-2019
det genomsnittliga värdet på en ID-kapning i Sverige
procentandel av brotten som utreds av polisen
För vårt familjepaket ingår nedan tjänster för upp till 5 personer.
• ID-skydd för en person
• Kredit- och adressbevakning
• Assistans med att spärra personnummer mot kreditköp
• Egen handläggare som bestrider fakturor och krav
• Enkel inloggning via Mina sidor
• ID-skydd för två personer
• Kredit- och adressbevakning
• Assistans med att spärra personnummer mot kreditköp
• Egen handläggare som bestrider fakturor och krav
• Enkel inloggning via Mina sidor
• ID-skydd för 3-5 personer
• Kredit- och adressbevakning
• Assistans med att spärra personnummer mot kreditköp
• Egen handläggare som bestrider fakturor och krav
• Enkel inloggning via Mina sidor
Undrar du över hur våra tjänster funkar eller vad som ingår i våra abonnemang?
Här har vi samlat svaren på era vanligaste frågor.
En spärr av dina uppgifter och värdehandlingar påbörjas när du kontaktar vår Spärrlinje på 010-151 63 99. Vi går tillsammans igenom vilka värdesaker du har förlorat och som ska spärras samt hur förlusten har skett. Detta går snabbare och smidigare om du har registrerat dessa på Mina sidor. Vi spärrar alla dina förlorade kort, värdehandlingar och värdesaker inom ett par minuter efter avslutat samtal.
Det smidigaste sättet att registrera eller uppdatera dina kort/mobiltelefoner är att göra det här på hemsidan. Du loggar in på Mina sidor. Där anger du ditt personnummer och det lösenord du fick per mail när du beställde tjänsten. Alternativt använder du Mobilt Bank-ID.
När vi märker att det har skett en kreditförändring, till exempel att det har tagits ett lån, beställts ett mobilabonnemang eller gjorts en adressändring, så skickar vi ett sms och ett e-mail för att försäkra oss att det är du som tagit ett lån eller om det är någon annan som har gjort Har någon missbrukat din identitet kommer ditt ärende att bearbetas av en avdelning som påbörjar en utredning tillsammans med dig. Vi kommer att hjälpa dig att bestrida eventuella krav eller fakturor som du har fått samt hjälpa dig att återställa din identitet.
Vi hjälper dig i den omfattning som din kortutställares eller mobiloperatörs policy tillåter. Om vi inte har något referensnummer, som tex. de fyra sista siffrorna på ditt förlorade kort kan de neka oss möjligheten att genomföra spärrningen.