Om du misstänker att du blivit ID-kapad ska du omedelbart ringa vår Spärrlinje
Linjen är öppen alla dagar, dygnet runt.
>> 010-15 16 399
Mina Sidor
Logga in på Mina Sidor för att få en översikt på dina tjänster och för att kunna uppdatera din information.
Spärra kort och värdehandlingar
Om du har tjänsten Spärrservice och vill spärra dina bankkort, mobiltelefoner och andra värdehandlingar ringer du vår Spärrlinje.
Vi spärrar din kreditupplysning
När du misstänker att du blivit ID-kapad ringer du vår spärrlinje. Vi kommer då omedelbart att sätta en bedrägerispärr på din kreditupplysning.
Bedrägerispärren spärrar din kreditupplysning hos de fem största kreditupplysningsföretagen i Sverige. Det innebär att du bara behöver ringa ett enda samtal till Enkla Larm för att få skydd.
Enkla Larm behöver polisanmälan och fullmakt
Din spärr ligger aktiv i två veckor som standard, vilket brukar räcka för att reda ut vad som har hänt. Inom dessa två veckor behöver du skicka in en kopia på polisanmälan till oss, samt den fullmakt vi skickat hem till dig.
Efter att vi tagit emot din fullmakt kan vi förlänga din spärr i upp till fem år om så behövs.
En handläggare tar över ärendet
En handläggare kommer att kontakta dig nästkommande vardag för att börja reda ut bedrägeriet och sköta allt det praktiska åt dig.
– Att sätta en bedrägerispärr på sin kreditupplysning är kostnadsfritt.
– Det går inte att lägga en bedrägerispärr i förebyggande syfte hos ett kreditupplysningsföretag i Sverige.
Telefon
010-15 16 399
Behöver du komma i kontakt med vår kundtjänst?
kundservice@enklalarm.se